اتاق خواب مستر، از ترکیب سه کلمه ساخته شده است که با نگاه دقیق به آن متوجه خواهیم شد که کلمه مستر، معنی آن را تشکیل می‌دهد. مستر در لغت به معنای ارباب و استاد است که در زمینه طراحی و دکوراسیون معنای این کلمه تغییر می‌کند و چند منظوره و کاربرد چندگانه معنی می‌شود.

اتاق خواب مستر

امروزه در ساخت، طراحی و معماری داخلی ویلاها و آپارتمان‌ها لوکس متناسب با هزینه موجود، اتاق خواب را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که بسیاری از امکانات را داشته باشد و افراد ساکن در آن بتوانند بسیاری از فعالیت‌های روزانه خود را در آن انجام دهند که به این اتاق و یا فضا خانه این چنین طراحی شده است، اتاق خواب مستر می‌گویند. این اتاق اغلب از دیگر اتاق‌ها خانه بزرگتر است و شامل امکاناتی مانند حمام، دستشویی، کلوزت روم است که در برخی از موارد به آن سونا، جکوزی و وان نیز اضافه می‌شود. این اتاق‌ها به دلیل امکانات زیادی که دارند دارای متراژ بالا هستند تا فضا کافی برای قرارگیری تمام موارد بالا در آن وجود داشته باشد. از طرفی به دلیل اهمیت این اتاق‌ها، طراحی داخلی آن، باید به زیبایی صورت بگیرد و اغلب آنها دارای پنجره‌هایی هستند که ویو زیبایی را به اتاق اضافه می‌کند. در طراحی اتاق خواب مستر باید نکاتی رعایت شود که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.


اتاق مستر



طراحی اتاق خواب مستر

در طراحی اتاق خواب مستر باید به نکاتی دقت کنید از جمله این نکات:

فضا سازی و چیدمان وسایل در اتاق خواب مستر

این اتاق به طور معمول از امکانات رفاهی زیادی برخوردار است به همین دلیل در آن فضا کافی باید وجود داشته باشد و علاوه بر آن، فضا اضافی نیز نیاز است تا محیط را باز نشان دهد و حس خفگی و شلوغی به افراد القا نکند پس اتاق خواب مستر باید حداقل دارای فضای کافی برای قرارگیری یک تخت خواب دونفره استاندارد، قفسه و کمد باشد و فضای مناسبی نیز برای قرار گیری مبل و یا پاف در آن محیط وجود داشته باشد.

استفاده از رنگ مناسب در اتاق خواب مستر

در انتخاب رنگ برای اتاق خواب مستر باید به این نکته توجه شود که رنگ‌ها باید آرامش بخش باشند و از دیگر رنگ‌ها استفاده نشود چراکه باعث گیج شدن افراد خواهد شد. رنگ‌های روشن خاصیت بازکنندگی و روشن کردن محیط اطراف را دارند که باعث ایجاد آرامش بیشتر در افراد خواهد شد. دقت کنید اتاق خواب مستر برای هر چیز دیگری نیز استفاده شود، کاربرد اصلی خود را که همان اتاقی برای خوابیدن است را باید حفظ کند به همین دلیل باید به ساده‌ترین و آرامش بخش‌ترین حالت، طراحی شود.

مهم ترین ویژگی اتاق‌های خواب مستر چیست؟

ویژگی‌های اتاق خواب مستر باید شامل زیر باشد:

  • متراژ آن بالا باشد و بزرگترین اتاق خانه تلقی شود.
  • فضای مناسبی برای قرار گیری تخت، کمد، مبلمان و غیره را داشته باشد.
  • حمام و سرویس بهداشتی جداگانه‌ای در آن وجود داشته باشد.
  • کلوزت روم و یا کمد دیواری در آن قرار داشته باشد تا وسایل به راحتی در آن قرار بگیرند.
  • اتاق شامل پنجره‌هایی بزرگ با چشم انداز زیبا باشد.
  • فضا سازی اصولی مطابق با استانداردهای لازم داشته باشد.
  • طراحی آن همراه با اصول گفته شده باشد.
  • نورپردازی آن به صورت کاملاً مناسب صورت گرفته باشد.